Odată cu adăugarea magazinelor online, am observat câteva greșeli și probleme, aspecte negative care nu vor aduce decât o experiență neplăcută utilizatorului, iar pentru magazinul în sine, vânzări reduse. Nu ne vom lega de chestiuni precum lipsa marketingului online,  fotografii de o calitate îndoielnică sau stoc neactualizat.
Prin urmare, în topul celor mai frecvente probleme ale magazinelor online, am inclus:

1. Găzduire și Viteză de încarcare mare.

Magazinul online este găzduit pe servere nepotrivite sau au ales un pachet de găzduire limitat. Asta se traduce printr-o viteză de încărcare deosebit de mare sau erori ale site-ului. Ca proprietar de magazin, care dorește rezultate, este obligatoriu să se testeze viteza de încărcare, deoarece mulți utilizatori nu au răbdare să aștepte mai mult de 5 secunde. În funcție de platforma magazinului, alegeți un pachet de găzduire optim. De asemenea, este necesar să optimizați CMS-ul folosit, pentru ca el să consume cât mai puține resurse.

Puteți verifica viteza de încarcare a magazinului cu aceste tool-uri gratuite: tools.pingdom.comdevelopers.google.com și gtmetrix.com. Aceste tool-uri vă arată viteza de încărcare, dar vă oferă și informații referitoare la optimizările necesare pentru o mai bună încărcare.

2. Lipsa de informații.

Este recomandat ca un magazin să afișeze datele de contact, metodele de plată, informații despre livrare, informații despre returnare și așa mai departe. Aceste date sunt prețioase pentru majoritatea clienților, dar și pentru membrii echipei de la suport, deoarece nu vor mai fi atât de des contactați pentru a li se solicita aceste informații.
Așadar, în ochii utilizatorului, lipsa afișării acestor informații denotă lipsă de seriozitate din partea acelui magazin.

3. Informațiile nu sunt actualizate.

Am regăsit mai multe magazine online care specificau pe prima pagina un cost de transport, iar pe pagina numită „Livrare”, un alt cost. De asemenea, pe prima pagină era afișat un anumit termen de returnare, în vreme ce pe pagina de „Retur” era trecut un alt termen.

4. Lipsa certificatului SSL / HTTPS

Cu toate că majoritatea magazinelor folosesc acest protocol de securitate de câțiva ani, multe magazine au rămas în urma la acest aspect. Există certificate cu plată, dar și certificate gratuite oferite de compania de găzduire. Lipsa unui astfel de certificat este văzută „cu ochi răi” de către motorul de căutare Google care a avertizat că site-urile fără acest protocol vor fi marcate ca nesigure în browserul Google Chrome. Un certificat SSL asigură siguranța vizitatorilor cu privire la datele lor și informațiilor de plată.

5. Lipsa descrierilor unice/ lipsă text/ informații în altă limbă.

Anumite magazine ezită să folosească descrieri unice asupra produselor și se folosesc de copy/paste. Alte magazine nu scriu mai nimic în câmpul de descriere, iar pe pagina produsului regăsim doar informații simple precum preț, număr (după caz) și alte specificații. Mai grav însă este că alte magazine importă direct produse dintr-un fișier în limba engleză. Este recomandat să folosiți descrieri unice și detaliate pentru a vă atrage clienții și a fi mai bine clasați de către motoarele de căutare.

6. Site-ul nu este optimizat pentru mobile.

Cu toate că majoritatea clienților comandă produse direct de pe smartphone, multe magazine nu și-au optimizat încă varianta pentru smartphone-uri și tablete. Google recomandă acest lucru pentru o mai bună experiență de utilizare a vizitatorilor/ clienților. Dacă magazinul online nu afișează o variantă responsive, mulți clienți vor abandona magazinul pentru că le va fi greu să navigheze.

7. Lipsa review-urilor asupra produselor.

Produselor afișate în magazin le lipsesc, în mod evident, evaluările clienților. Este recomandat ca un magazin să își îndemne clienții să lase feedback produsului comandat și chiar să îi motiveze prin diferite concursuri sau vouchere cadou.

Acestea au fost cele mai frecvente greșeli regăsite de autorii noștri în timp ce postau magazine online pe acest portal.

Voi ce probleme ați întâmpinat cu un magazin online ?