Fie că oferiți un produs sau un serviciu, clientul este întotdeauna prioritar pentru afacerea dvs., cea mai calitativă reclamă fiind aceea făcută de un client mulțumit. Cumpărătorul nu trebuie doar satisfăcut de produsul achiziționat, ci și încântat de un întreg pachet de beneficii (de exemplu, consultanță și asistență la cumpărare, livrare gratuită sau dreptul de a returna).
Un client mulțumit se va întoarce și va cumpăra constant produsele dvs., iar din acest motiv, strategiile de marketing ar trebuie să se îndrepte mai cu seamă către stabilirea unei relații bune cu clienții decât pe vânzările imediate.

 

Părerile clienților contează foarte mult. De aceea:

 

1. Aveți grijă să vă creați o carte de vizită care să inspire încredere, folosindu-vă de pachetul de beneficii pe care îl oferiți și fidelizarea clientului prin introducerea unor oferte periodice/ cupoane/ vouchere cadou.
2. Cereți feedback într-un mod simplu și transparent, fără ca acesta să se simtă hărțuit. Pentru o comunicare eficientă, întrebările adresate trebuie să vizeze, în prim-plan, gradul de satisfacție adus de produsul, eventual și câteva sugestii despre cum vă puteți îmbunătăți serviciile.
3. Pe lângă serviciile de calitate, relația cu clienții este foarte importantă (clienții sunt cei care vorbesc despre produsele/ serviciile dvs., cei care recomandă sau nu mai departe. ), fapt pentru care trebuie să păstrați o legătură permanentă cu clienții dvs. și să-i îndemnați să-și împărtășească părerile prin intermediul recenziilor.
4. Oamenii oferă credibilitate lucrurilor pe care le observă (gama variată de produse disponibile în stoc, siguranța în efectuarea plății, transparența și promptitudinea celor de la Serviciu Clienți) și de aceea e necesar să acordați atenție acestor aspecte.
5. Bazați-vă pe un plan strategic și pe o echipă capabilă pentru a executa acest plan. După ce ați atras câțiva clienți fideli, motivați-i să vorbească mai departe despre magazinul dvs. prin oferirea unui voucher cadou sau un cupon de reducere. În definitiv, cel mai bun mijloc de publicitate este cel de la persoană la persoană.