De câțiva ani, comerțul online a luat amploare și în țara noastră, iar lupta pentru profit este din ce în ce mai aprigă. Însă, majoritatea comercianților au practici din ce în ce mai sensibile față de clienții lor. Având în vedere unele salarii de subzistență și nivelul de trai, tindem să fim atrași de reduceri și uităm, deseori, să mai verificăm/comparăm prețul. Magazinele online „s-au prins” de punctul nostru sensibil și iată cum în prezent, 90% din produsele expuse pe site, sunt la reducere. Mai mult decât atât, sunt anumite magazine care abia afișează produsul pe site, iar acesta este deja la un preț redus.
Perioadă cea mai populară a reducerilor false este însă de Black Friday, denumită și Vinerea Neagră ce are loc de obicei pe 23 noiembrie. În acea perioadă, majoritatea comercianților afișează reduceri care mai de care, dar – din păcate – multe magazine măresc prețul chiar înainte de a afișa produsul la „reducere” (poți citi mai mult aici).
Am decis să luăm ca exemplu, un produs oarecare și anume „Apa de Parfum Chopard Wish, Femei, 75ml”. Prețul produsului variază între 88 și 120 lei. Dacă prețul mediu este de aproximativ 100 lei, cum de prețul inițial este de 283 lei?!
Începem cu exemplul de reducere „falsă”. Produsul este afișat pe un magazin cunoscut la prețul de 283,50 lei și redus la 94,99 care este și prețul normal, nefiind vorba de nici o reducere.

Mai jos avem și două exemple cu prețul de la Aoro.ro și Emag.ro. Aoro.ro are chiar un preț mai mic decât acel magazin și – curios – fără nici o reducere.

Pe Compari.ro, produsul are preț de pornire 88 lei.

Așadar, luați reducerile actuale ca pe niște prețuri normale. Mă îndoiesc că vreun comerciant și-ar permite să afișeze în permanență produse cu reduceri de până la 70-80%. Prețul inițial este afișat doar pentru a ne face să spunem: „Cumpărând acest produs, voi face o afacere bună!” sau „Trebuie să cumpăr acum acest produs, poate nu va mai fi la promoție.”

Sfaturi:

  1. Verificați produsul în mai multe magazine sau prin intermediul unor comparatoare de prețuri precum compari.ro, price.ro, etc.
  2. Cu cât o reducere este mai mare, cu atât ar trebui să vă dea de gândit; șansele ca această reducere să fie adevărată sunt reduse.