Ebay.com este o platforma online de comert internationala, fondata in septembrie, anul 1997, de catre Pierre Omidyar, cu sediul in San Jose, California, SUA, in care regasim atat persoane independente cat si firme autorizate, care ofera spre vanzare si in stil de licitatie produse noi cu garantie dar si second-hand. Oamenii si companiile din intreaga lume cumpara si vand o gama larga de bunuri si servicii. Ofera o comoditate in vanzarile de la companii la companii si de la companii la clientul final, acest lucru facand ca Ebay sa devina o afacere de miliarde de dolari. Pentru cumparatori se ofera acces gratuit, insa vanzatorii platesc taxe pentru postarea produselor dupa depasirea numarului limitat de postari gratuite.

Licitatia a fost infiintata in California, la 3 septembrie 1995, chiar de catre fondatorul Pierre Omidyar. Acesta a vandut la vremea respectiva prin intermediul site-ului AuctionWeb (acesta transformandu-se in septembrie 1997 in actualul eBay) un laser pointer rupt pentru suma de 14, 83$. Fascinat de ce s-a intamplat, a contactat ofertantul castigator pentru a-l intreba in contradictoriu daca a inteles ca laserul a fost spart. Ofertantul i-a raspunsul si explicat prin intermediul unui e-mail ca este un colector de laseri rupti.

Pe masura ce compania a extins categoriile de produse dincolo de colectii in aproape orice articol care poate fi vandut, afacerea a crescut rapid, numarand sute de milioane de utilizatori intregistrati.

In prezent, platforma Ebay detine un sistem de evaluare impartit in patru categorii: evaluare pentru veridicitatea descrierii produsului, evaluare pentru comunicare, evaluare pentru timpul de expediere, evaluare pentru taxele de expediere. Cu toate acestea, cumparatorii pot evalua cu stelute vanzatorii la toate 4 categoriile, cu un scor de la unu la cinci, cinci fiind cel mai inalt punctaj.

Vanzatorii de top care detin un punctaj mare sunt insemnati cu pictograma pe care o puteti vedea la inceputul frazei. Acesti vanzatori de top va va oferi in mod constant o buna comunicare, expedierea rapida a articolelor si o experienta excelenta la cumparaturile online.


La capitolul informatii, 99% din produse sunt prezentate astfel :

-numele vanzatorului/companiei, cat si link catre profil
-starea produsului (acesta poate fi nou sau utilizat)
-culori si marimi disponibile
-cantitate
-disponibilitatea stocului (format dintr-un numar de produse disponibile si dintr-un numar de produse vandute)
-pret si butoane de cumparare imediata, adaugare in cosul de cumparaturi unde mai sunt si alte produse, adaugare in lista de dorinte
-popularitate
-disponibilitate si metode de livrare
-estimarea timpului de livrare
-metode de plata
-detalii despre returnare
-detalii despre garantie
-descrierea produsului (de aici trebuie sa nu va abateti deoarece puteti rata informatii importante)

Toate produsele sunt departajate in patru liste, astfel cu ajutorul acestora le puteti viziona prin selectie. In fiecare categorie si subcategorie de produse veti observa cele patru liste ordonate asa: All Listings, Accepts Offers, Auction, Buy It Now. Pe site sunt organizate zilnic licitatii pe care le veti gasiti in lista denumita “Auction”. In Ebay exista si produse la un pret fix, oferte promotionale, cat si alte variante de comert.

Politica de retur. Se accepta returnari pe o perioada de 14 sau 30 de zile de la primirea comenzii. De cele mai multe ori, veti vedea vanzatori si firme care vor oferi 30 de zile ca perioada de returnare, insa mai sunt si cazuri in care va sunt oferite doar 14 zile. Pentru ca vanzatorii si firmele au domeniul de vanzare diferit, conditiile de returnare nu sunt mereu aceleasi, de aceea va rugam sa folositi rubrica de contact. Inainte de a licita sau a cumpara un produs, verificati politica de returnare a vanzatorului sau a firmei cu care urmeaza sa bateti palma. Pentru a solicita o returnare urmati acesti pasi: selectati produsul pe care doriti sa-l returnati din istoricul achizitiilor pe care il gasiti in contul dvs. de client, urmariti mesajul “Ship the item back”, daca vanzatorul/firma va solicita, trimiteti produsul inapoi cat mai curand posibil. Daca nu reusiti sa va recuperati banii in 3 zile lucratoare, anuntati departamentul de relatii cu clientii printr-un e-mail, fiindca atunci cand vanzatorul este neserios, primiti automat anumite protectii din partea Ebay.

Politica de livrare. Ebay ofera optiuni de livrare catre vanzatori/firme: posta obisnuita, posta rapida sau serviciu de curierat. Cei care vand pot alege sa ofere o singura metoda de livrare cumparatorilor, sau pot propune mai multe optiuni. Produsele cu o valoare foarte scazuta expediate direct din China sunt uneori expediate prin posta de suprafata, mai exact cea maritima, care este ieftina, dar perioada de livrare poate varia intre una sau doua luni de zile. In cazul in care doriti coletul acasa in cea mai scurta perioada posibila trebuie sa platiti o taxa suplimentara pentru a avansa la transportul de clasa a doua de marfa pentru transportul aerian de prima clasa. Deasemenea, taxa de transport poate fi de 0 lei, insa in functie de vanzator/firma si/sau produs, ea poate fi contra-cost.

Mai jos aveți dreptul să votați și să vă scrieți experiențele pe care le-ați întâmpinat cu produsele, cât și îndrumări referitoare la cum ar putea să se îmbunătățească serviciile magazinului în viitorul apropiat.